رونمایی از اولین پردازنده مشترک بینIntel و AMD

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
16:1
جمعه 19 آبان 1396

 در هفته ای که گذشت، با خبر شدیم که Intel و AMD بر سر تولید تراشه های پردازشی MCM به توافق نهایی رسیده و تراشه هایی را راهی بازار خواهند کرد که از معماری گرافیکی AMD در کنار هسته های پردازشی Intel بهره خواهند برد. از سوی دیگر دومین خبر نیز خروج آقای کادوری از AMD و پیوستن آن به Intel بود. و اما به تازگی نخستین تصاویر از این تولید مشترک منتشر شده است که مشاهده آن به همراه جزئیات، خالی از لطف نیست.

 

در بخش پردازش مبتنی بر CPU معماری 14 نانومتری Coffee Lake-H به کار رفته و در بخش پردازش های گرافیکی نیز گروه مهندسی گرافیکی ای ام دی (Radeon Technologies Group) دست به کار شده و معماری 14 نانومتری Vega را به آن افزوده اند. نسل هشتم پردازنده های اینتل (Coffee Lake) با تعداد هسته های بیشتر، توان پردازشی به مراتب بالاتری را در اختیار سیستم قرار می دهد. همانطور که در تصویر نیز پیداست، در سمت راست پردازنده ی اینتل قرار گرفته است و در سمت چپ نیز شاهد بخش گرافیکی طراحی شده توسط AMD هستیم که البته پشته ی حافظه HBM2 نیز درست در کنار آن قرار دارد.

 

معماری گرافیکی وگا تنها با تراشه های حافظه HBM2 سازگار است. در تصویر فوق مشخص است که تراشه MCM به مادربرد لحیم شده و قابل تعویض نیست؛ فناوری تولید Embedded Multi-Die Interconnect Bridge (EMIB) که اینتل آن را به تازگی معرفی کرده است، در این پردازشگر MCM به خدمت گرفته شده و راه ارتباطی die ها با یکدیگر، PCIe Gen 3.0 است که به واقع یک پل است.

 

نخستین محصولاتی که از تراشه های MCM مشترک دو کمپانی Intel و AMD بهره می برند، در سال 2018 راهی بازار خواهند شد. این پردازنده ی مجتمع در نوت بوک ها، مینی کامپیوتر، کامپیوتر های آماده، کنترلر های صنعتی و ... به خدمت گرفته خواهند شد.



تعداد بازدید از این مطلب: 62
بازدید : 62

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود